Förlossningsberättelse del 2

Efter undersökningen så var det dags för bada, vilket var superskönt. Hade även lustgas under tiden, men tog inte så mycket då jag kände att värkarna var under kontroll. efter jag hade badat i en och halvtimme så fick vi ett rum. jag har hela tiden tänkt att jag fick se vad jag ville ha för smärtlindring, och då kände jag att epidural ville jag prova. Så det kom en läkare och satte in den, jäklar! Den tog bort alla värkar så jag kunde sova en stund. 
 
När jag vaknade så spräckte dom hinnan så vattnet gick, och då blev värkarna mer intensiva. Och det gjorde så ont! Jag sa flera gånger att jag inte fattar att folk har fler än ett barn, varför genomgå detta flera gånger. Men jag fick lustgas och satt på en pilatesboll.
men varje gång jag fick en värk gick hennes puls ner... 
Och det började bli farligt.. Så barnläkaren bestämde att det var dags för ett akut kejsarsnitt, så det var bara att åka ner till operation.
 
men därnere gick allt bra, hon kom ut och var världens finaste bebis! dock var jag helt slut, somnade på operationsbordet och var allmänt borta.
När hon var ute och dom sydde ihop så fick jag såna kramper, troligtvis för jag hade fått två ryggmärgsbedövningar och var helt slut så vågade inte hålla henne. Men efter en stund så var dom borta och jag sov och sov och sov.. 
 
Vi kom upp till BB där vi fick ta hand om henne, vår lilla guldklimp❤️