Min förlossningsberättelse😍

Då ska jag dela med mig av hur det gick till när Dahlia valde att komma till världen❤️
 
Det började på torsdagen den 20juli så vaknade jag av värkar som gjorde ont och kändes inte som något jag har känt förut. Men jag somnade om eftersom det inte kändes mer. Sen var vi och badade med Mickan, Adam, Anna och Lennie, och jag kände mig så trött så när vi kom hem så sov jag en stund och vaknade 20,15 av att jag hade värkar. Det kändes långt ner i magen och ryggen. Jag hade en app där man kunde mäta värkarna, så när det var 2 värkar på 10 minuter och 30 sekunder långa så ringde jag in till förlossningen för att kolla läget. Men dom tyckte att jag skulle vänta eftersom det inte var tillräckligt ofta eller långa. Så vi skulle ringa igen när dom var 1 minut långa.
 
För att förbereda mig lite på vad som skulle komma så läste jag nog 20 olika förlossningsberättelser, allt för att förbereda mig men även för att ha något att göra. Fredrik sov en liten stund på soffan, men när klockan blev 2.00 så hade värkarna ökat och blivit 1minut långa. ringde in och berättade om värkarna och bm undrade om jag ville komma in eller om vi ville vänta lite mer men jag tyckte det var lika bra att komma in och kolla. Så vi packade ner det sista i BB väskan och åkte in mot sjukhuset. 
 
Väl inne på sjukhuset så fick vi först gå in i ett undersökningsrum där dom skulle kolla mina värkar och hur öppen jag var. Jag trodde att vi skulle få åka hem för jag kände mig inte så öppen eller vad man ska säga. Man ska vara öppen tre cm för att få stanna, bm blir förvånad och säger att jag är öppen 5cm! Så vi kommer inte få lämna sjukhuset föräns vi är föräldrar👨‍👩‍👧. 
Fortsättning kommer..